Portal Rasmi Politeknik Tuanku Sultanah Bahiyah - CIDOS

Portal Rasmi Politeknik Tuanku Sultanah Bahiyah - CIDOS


Client Charter Achivement Jun 2013 Session

Posted: 23 Jul 2014 11:44 PM PDT

Pencapaian Piagam Pelanggan PTSB 2013

( Sesi Jun 2013 )

Janji  Menepati Tempoh Masa / Standard Piagam Pelanggan Melebihi Tempoh Masa / Standard Piagam Pelanggan   Jumlah Urusan 
Jumlah  %  Jumlah  %  %
Proses Pendaftaran Pelajar diselesaikan dalam tempoh satu (1) jam bagi calon yang mengemukakan dokumen pendaftaran yang lengkap.            958      100  -  -       98
Proses Pemberian Perkhidmatan Pendidikan ( PPP ) dilaksanakan secara sistematik, terancang dan berkesan berdasarkan sukatan kursus terkini yang dibekalkan Bahagian Pembangunan Kurikulum            68      100  -  -       68
Status tindakan terhadap maklum balas pelanggan akan dimaklumkan dalam tempoh dua ( 2 ) minggu selepas maklum balas diterima            47      100  -  -       47
Keputusan akhir peperiksaan diproses dalam tempoh dua ( 2 ) minggu selepas semester pengajian berakhir             -       -  -  -        -

 

* Nota : Pencapaian Piagam Pelanggan Politeknik Tuanku Sultanah Bahiyah dinilai dua (2) kali setahun.

Statistic of Online Services

Posted: 23 Jul 2014 11:40 PM PDT

Statistic of Online Services 2014

No.

                                Application

  Jan   Feb  March   Apr  May  June  July  August  Sept  Oct   Nov  Dec 
1. e-Helpdesk ICT  167  148   124   105    92  114            
2. Sistem Pengurusan Maklumat Politeknik (SPMP)  4215 3875   2561  1244 2895  3628            
3. Integrated Library Management Utility (MyIlmu)   877  258  674   962   84  336            
4. Sistem Pusat Penyeldikan Dan Inovasi online (e-CRiM)     -    -    -    -   14    56            
5. e-HEP (e-senggara)  68  52   66  37   34   46            
6. e-HEP (e-bil)  156  124  112  148  169  141            
7. e-Jadual  302  298  362  245  216  387            
8. Curriculum Information Document Online System (CIDOS)  7430  4473  4478     *    *   *            

 * Note : Technical issue cause CIDOS hits cannot be display.

Client Charter Achivement Dis 2013 Session

Posted: 23 Jul 2014 11:43 PM PDT

Pencapaian Piagam Pelanggan PTSB 2014

( Sesi Dis 2013 )

Janji  Menepati Tempoh Masa / Standard Piagam Pelanggan Melebihi Tempoh Masa / Standard Piagam Pelanggan   Jumlah Urusan 
Jumlah  %  Jumlah  %  %
Proses Pendaftaran Pelajar diselesaikan dalam tempoh satu (1) jam bagi calon yang mengemukakan dokumen pendaftaran yang lengkap.         1015       100           -  -  
Proses Pemberian Perkhidmatan Pendidikan ( PPP ) dilaksanakan secara sistematik, terancang dan berkesan berdasarkan sukatan kursus terkini yang dibekalkan Bahagian Pembangunan Kurikulum           49       100  -  -  
Status tindakan terhadap maklum balas pelanggan akan dimaklumkan dalam tempoh dua ( 2 ) minggu selepas maklum balas diterima           31       100  -  -  
Keputusan akhir peperiksaan diproses dalam tempoh dua ( 2 ) minggu selepas semester pengajian berakhir         3260       100  -  -  

 

* Nota : Pencapaian Piagam Pelanggan Politeknik Tuanku Sultanah Bahiyah dinilai dua (2) kali setahun.

Client Charter Achivement Dis 2012 Session

Posted: 23 Jul 2014 11:42 PM PDT

Pencapaian Piagam Pelanggan PTSB 2013

( Sesi Dis 2012 )

Janji  Menepati Tempoh Masa / Standard Piagam Pelanggan Melebihi Tempoh Masa / Standard Piagam Pelanggan   Jumlah Urusan 
Jumlah  %  Jumlah  %  %
Proses Pendaftaran Pelajar diselesaikan dalam tempoh satu (1) jam bagi calon yang mengemukakan dokumen pendaftaran yang lengkap.          376       100  -  -  
Proses Pemberian Perkhidmatan Pendidikan ( PPP ) dilaksanakan secara sistematik, terancang dan berkesan berdasarkan sukatan kursus terkini yang dibekalkan Bahagian Pembangunan Kurikulum           56       100  -  -  
Status tindakan terhadap maklum balas pelanggan akan dimaklumkan dalam tempoh dua ( 2 ) minggu selepas maklum balas diterima           48       100  -  -  
Keputusan akhir peperiksaan diproses dalam tempoh dua ( 2 ) minggu selepas semester pengajian berakhir          4196       100  -  -  

 * Nota : Pencapaian Piagam Pelanggan Politeknik Tuanku Sultanah Bahiyah dinilai dua (2) kali setahun.

Statistik Pencapaian Piagam Pelanggan Sesi Dis 2012

Posted: 23 Jul 2014 08:06 PM PDT

Pencapaian Piagam Pelanggan PTSB 2013

( Sesi Dis 2012 )

Janji  Menepati Tempoh Masa / Standard Piagam Pelanggan Melebihi Tempoh Masa / Standard Piagam Pelanggan   Jumlah Urusan 
Jumlah  %  Jumlah  %  %
Proses Pendaftaran Pelajar diselesaikan dalam tempoh satu (1) jam bagi calon yang mengemukakan dokumen pendaftaran yang lengkap.          376       100  -  -  
Proses Pemberian Perkhidmatan Pendidikan ( PPP ) dilaksanakan secara sistematik, terancang dan berkesan berdasarkan sukatan kursus terkini yang dibekalkan Bahagian Pembangunan Kurikulum           56       100  -  -  
Status tindakan terhadap maklum balas pelanggan akan dimaklumkan dalam tempoh dua ( 2 ) minggu selepas maklum balas diterima           48       100  -  -  
Keputusan akhir peperiksaan diproses dalam tempoh dua ( 2 ) minggu selepas semester pengajian berakhir          4196       100  -  -  

 * Nota : Pencapaian Piagam Pelanggan Politeknik Tuanku Sultanah Bahiyah dinilai dua (2) kali setahun.